sâmbătă, 30 august 2014

Urcare la Vf Omu


Cabana Varful Omu, 2507m


Si pentru ca nu am mai scris de ceva vreme si nu v-am mai impartasit din aventurile mele, vreau sa va tin la curent cu iesirile din ultima perioada.
Din acest ciclu face parte si o iesire la Varful Omu de acum cateva zile. Ideea s-a conturat undeva la sfarsitul Lunii Mai, cand dupa o iesire pana la Crucea Caraiman din Bucegi, in plina zapada (da si era Luna Mai! :D), am zis ca data viitoare trebuie sa urcam pana la Vf. Omu.
Zis si facut!:)


Prin Platoul Bucegi


Am profitat de un week-end mai putin aglomerat, respectiv primul dupa Sf Maria Mare cand am prins o vreme tocmai buna de plimbat, nici foarte cald, nici mult soare, dar nici ploaie asa cum ne amenintau meteorologii si am inceput urcarea intr-o sambata dimineata.
Dupa un drum pe Transbucegi in plina ceata, am avut surpriza ca odata ajunsi in Platoul Bucegi aproape de Cabana Piatra Arsa sa fie un soare de plina vara. 
Am parcat masina si repejor ne-am apucat sa urcam pe poteca din Rezervatie pana la Cabana Babele si catre Sfinx. Drumul a fost usor, il mai facusem si anterior si asteptam cu nerabdare sa ajungem la punctul pe care il atinsesem si in primavara. Urcarea a durat aproximativ 45 de minute.



In drum spre Varful Omu


O data cu noi, multa lume a urcat pana aici, insa mai incolo s-au risipit pe drum. Astfel incat in final am ajuns sa urcam singuri catre Vf Omu, o parte din oameni au ramas la Babele si la Sfinx si o alta parte au mers catre Cruce.
Ca si constatari:
- drumul de la Sfinx pana la Vf Omu (banda galbena) l-am facut destul de rapid in aprox 1h15, mai putin decat marcajul de 1h30-1h45


Cerdacul Obarsiei in drum spre Omu


- peisajul este intr-adevar fabulos! Dupa un drum mai anost prin Platou, pe Valea Cerbului sus inspre Omu devine intr-adevar spectaculos!
- nu este un traseu dificil, ni s-a parut chiar mai usor decat cel inspre Cruce si nu este nimic de speriat, in sensul ca drumul pe sub Cerdacul Obarsiei (traseul de vara) este chiar o portiune lejera fara abrupturi marcante.



Valea Cerbului

Sus la Vf Omu


O data ajunsi la Vf Omu unde vremea variaza si sunt doar 2 luni nelegate de Soare pe an, am facut cateva poze (se lasase deja ceata si frigul) si am intrat in Cabana sa mancam o ciorba si un ceai foarte bun de altfel. Preturile sunt acceptabile, o ciorba de legume costa 10 lei, 3 lei un ceai, 4 lei o ciocolata calda.

Drumul la intoarcere a fost mai usor decat cel de la urcare in aprox 45 de minute am ajuns la Sfinx si apoi dupa inca 30 de minute la masina pe Transbucegi.

Pe drumul de intoarcere cu Valea Cerbului in spate

-va urma-

2 comentarii:

Anonim spunea...

Superb!O minunatie!Mi-ai umplut sufletul de bucurie.Multumesc!
Gabriel

Ana Maria spunea...

Cu drag Gabriel! E o calatorie desavarsita si te invitam sa o parcurgi si tu.. O zi frumoasa!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails