Dragii mei, nu am mai postat de anul trecut...asa ca va urez un sincer La multi ani! la inceput de An, si o Criza cat mai placuta! :P
Revenind la treburile noastre, am citit in ultimele zile un articol f interesant pe IqAds despre filme si asa zisa publicitate prin "product placement" si va las si pe voi sa il savurati in continuare....mai exact vb despre filmul lui Keanu Reeves care a facut valuri in State lately...Ziua in care Pamantul se va opri..
Filmul nu este cine stie ce (l-am vazut) insa comentariul Anei Militaru de pe Iqads merita citit.
Brandurile care vor supravietui pana la sfarsitul lumii
Movie: The Day the Earth Stood Still (Ziua in care Pamantul se opri)
Brands: McDonald's, Coca-Cola, Honda, Microsoft Surface, LG Incite
Actors: Keanu Reeves, Jennifer Connelly
Care e locul de intalnire din centrul oricarui oras din lume, pe care il poti stabili cu incredere oricand, cu oricine, chiar daca n-ai mai fost niciodata acolo si fara sa ai nevoie de nici un fel de harta? McDonald's.
Unde credeti ca goneste Honda fugarilor (printre care se afla si extraterestrul in corp de Keanu), haituita de politisti pe pamant si prin aer, de catre "toate unitatile disponibile"? Care e locul pe care camera ni-l dezvaluie imediat dupa cuvintele revelatoare ale extraterestrului: "We're here!"? Evident, filmat de jos in sus spre a-i revela treptat maretia, se infatiseaza pe tot ecranul emblema locului de intalnire consacrat al intregii omeniri: McDonald's. Adica unde ar fi putut sa se intalneasca extraterestrii fara ca nimeni sa se uite la ei ciudat? Care e locul ala in care nu te judeca nimeni, indiferent cate burti cari de la tejghea la masa? Exact.
Dupa ce a fost prezentat locul care va furniza hrana omenirii pana la ultima ei suflare, sa descoperim si bautura racoritoare care va rezista pana la sfarsitul timpurilor, sa sature "setea de viata" a oamenilor (stiu, nu va suna cunoscut, e sloganul Coca-Cola in romana: "Sete de viata"; dar despre sonoritatea sloganurilor adaptate pentru Romania si despre cat de departe e "Sete de viata" de "Always Coca-Cola", pe care aproape ca il auziti cantat in minte, discutam cu alta ocazie). Asa ca in momentul in care vine urgia in film si toti zgarie-norii incep sa fie rontaiti(vedeti voi in film de catre cine), ei bine, in momentul in care incepe sfarsitul lumii, de unde pornesc camerele de luat vederi sa filmeze urgia prin lume? Din Times Square, unde un billboard gigantic (sa precizez ca e cu video display, ca apoi ziceti ca n-am vazut filmul) infatiseaza pentru ultima data cea mai memorabila sticla din lume, in care se afla bautura care a rezistat asa cum a promis: Always.
Dar acestea nu sunt toate exemplele de product placement disproportionat din film. In momentul in care specialistii incep sa cerceteze trupul extraterestrului, e randul logo-ului Microsoft sa se infatiseze tantos pe marele ecran, datorita tehnologiei din dotarea NASA, un Microsoft Surface de toata frumusetea.
Nu va povestesc cat timp s-au jucat pe Microsoft Surface, pentru ca asta e nimic in comparatie cu timpul de afisare a telefonului LG Incite. Poti sa tragi linistit un pui de somn. Cand te vei trezi, el o sa stea tot acolo, aruncat pe pat si desfatandu-se in lumina camerei, alaturi de celelalte cateva lucruri care ii vor fi restituie doamnei medic (salvatoarea keanului), la eliberare, pentru ca fusese arestata putin de baietii aia de la NASA, bulversati de invazia extraterestra. Iata si spotul pentru LG Incite din State, care anunta premiera. Lansarea in Romania a LG Renoir a fost anuntata "odata cu filmul", dar a avut loc la 3 zile dupa premiera oficiala a filmului in SUA si in Romania, (adica 12 decembrie, ca de-aia era si scrisa pe afis). Despre LG Renoir, niste bloggeri inimosi, invitati la "premiera" expirata de 3 zile, au scris de s-a tocit butonul de publish, unii chiar si trei post-uri. Iata, deci, puterea exclusivitatii. LG Incite se comercializeaza prin AT&T deocamdata doar in SUA, pe cand LG Renoir a fost lansat in Europa si e acum pe toate pietele din lume, in afara de cea americana. Ar fi interesant sa compar cele doua telefoane si sa trag concluzii despre cum priveste departamentul de marketing LG modul in care isi gestioneaza buzunarul dedicat gadgeturilor americanii in comparatie cu europenii, tinand cont si de faptul ca pentru designul modelului Renoir au declarat ca s-au inspirat chiar din opera pictorului. Din pacate, n-am timp pentru asta, ma grabesc la un film care sa fie demn de recomandat, nu numai ca "excelent daca n-ai reusit sa atipesti niciodata in timpul secventelor de product placement".
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu